اخبار

کرونای جدید سرکش است

کرونای جدید سرکش است

یک متخصص بیماریهای عفونی با اشاره به افزایش قدرت سرایت و شدت علائم در کرونای انگلیسی گفت: کرونای معمولی در مقایسه با این کرونای انگلیسی هم نجیب بود و هم آرام و این ویروس جدید سرکش موج های خانوادگی ابتلا به راه انداخته است.

دکتر فیض الله منصوری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به سیر پرشتاب کرونای انگلیسی در کشور و استان گفت: در حال حاضر بسیاری بخش های بیمارستانی استان پرشده و اگر همین روند ادامه پیدا کند قطعا در هفته های آتی سیستم درمان دچار چالش جدی می شود.

وی افزود: کرونای انگلیسی قدرت سرایت بالایی دارد و متاسفانه شدت علائم آن نیز نسبت به کرونای معمولی بیشتر است و تفاوت ها به حدی است که به گفته وزیر بهداشت ویروس کرونای معمولی در مقایسه با ویروس کرونای انگلیسی هم نجیب بود و هم آرام و حقیقتا هم به همین شکل است و این ویروس جدید از سرعت انتشار و شدت بسیار بالایی برخوردار است.

منصوری گفت: در کنار قدرت سرایت بالا و شدت علائم، ویروس جدید افراد در رده های سنی پایین تر را هم درگیر کرده و در حال حاضر شاهد موارد ابتلا به کرونا در تمام رده های سنی هستیم و در میان بستری های کرونا هم تمام رده های سنی مشاهده می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به ابتلای خانوادگی افراد به ویروس کرونای انگلیسی گفت: در نوع ویروس جهش یافته شاهد موج های خانوادگی ابتلا هستیم و درصد سرایت خانوادگی این نوع ویروس به حدود 100درصد رسیده است.

منصوری با تاکید بر اینکه خطر ابتلا به کرونای انگلیسی جدی است، گفت: نمی دانیم چطور مردم را نسبت به خطر این ویروس جدید آگاه کنیم، فقط مانده بیاییم قسم بخوریم که بخدا این ویروس خطرناک است.

این متخصص بیماریهای عفونی با انتقاد از بی خیالی بسیاری افراد نسبت به خطر این ویروس، گفت: اگر این بی خیالی ها ادامه یابد خسارت سنگینی متوجه کشور و استان خواهد شد و این میان تعداد زیادی قربانی کرونا خواهند شد، لذا نیاز است که مردم هوشیارتر رفتار کنند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک، بر رعایت فاصله اجتماعی هم تاکید کرد وافزود: مردم باید در این ایام حتی المقدور از ترددهای غیرضروری در سطح جامعه خودداری کرده و در صورت تردد حتما از ماسک استفاده کنند.

۲۳ فروردین ۱۴۰۰ ۱۵:۴۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید