اخبار

همتایاران سلامت روان دانشکده نشست " آشنایی با مواد روانگردان نوپدید و استراتژی های پیشگیرانه " را برگزار کردند

همتایاران سلامت روان دانشکده نشست " آشنایی با مواد روانگردان نوپدید و استراتژی های پیشگیرانه " را برگزار کردند


از جمله موضوع های نگران کننده در عصر حاضر، توسعه آسیب های اجتماعی بویژه موادمخدر و مواد روانگردان است که مراکز آموزشی مانند دانشگاه ها را فرا گرفته و به یکی از چالشهای فرا روی متولیان و دست اندرکاران امر آموزش و تربیت کشورمان تبدیل شده است. در همین راستا اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان در روز چهارشنبه سوم آذرماه نشستی با عنوان " آشنایی با مواد روانگردان نوپدید و استراتژی های پیشگیرانه " در دفتر نهاد رهبری دانشکده داروسازی ویژه همتایاران سلامت روان دانشکده داروسازی و پزشکی برگزار نمود.
در ابتدای جلسه جناب آقای دکتر علی آبادی ریاست محترم دانشکده داروسازی ضمن تشکر از اداره مشاوره در خصوص برگزاری چنین نشست هایی به ضرورت و اهمیت بحث اعتیاد پرداختند. ایشان اشاره کردند، تحقیقات نشان داده است پیشگیری موثرترین استراتژی مقابله با اعتیاد است. وی افزود با توجه به حجم دروس رشته داروسازی و پزشکی ضرورت برنامه ریزی تحصیلی کاملا مشهود است و آشنایی با آسیب های اجتماعی روانی و کسب مهارت های توانمندسازی فردی  از جمله راه کارهای پیشگیرانه در خصوص معضل اعتیاد است.
در ادامه آقای محسن محمدی روانشناس بالینی اداره مشاوره به تشریح کلیات انواع مواد مخدر و عوارض ناشی از آن  و همچنین اهمیت توانمندسازی فردی در خصوص پیشگیری از سوء مصرف مواد پرداختند.
گفتنی است در پایان همتایاران سلامت روان به ارائه پیشنهاداتی مبنی بر استراتژی های پیشگیرانه سوء مصرف مواد اشاره نمودند. تفکیک دانشجویان خوابگاهی بر اساس ورودی هر نیمسال، تقویت و غنی سازی برنامه های اوقات فراغت دانشجویان و پایش مداوم سلامت روان دانشجویان خوابگاهی و ارتباط گیری موثر با خانواده های دانشجویان از جمله راه کارهای مذکور بود.

 

 مشاوره

۷ آذر ۱۴۰۰ ۱۰:۵۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید