اخبار

دیدار مدیر امور بین الملل دانشگاه با رایزن فرهنگی کشور عراق با هدف توسعه آموزشی و توریسم سلامت در استان

دیدار مدیر امور بین الملل دانشگاه با رایزن فرهنگی کشور عراق با هدف توسعه آموزشی و توریسم سلامت در استان
 
مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با رایزن فرهنگی کشور عراق با هدف توسعه آموزشی و توریسم سلامت در استان دیدار کرد.
 
 مدیر امور بین الملل دانشگاه گفت: در این دیدار که در سفارت بغداد در تهران برگزار شد در خصوص محورهای مختلفی در ارتباط با توسعه توریسم درمانی و افزایش جذب دانشجویان خارجی بحث و تبادل نظر شد.
 
دکتر پاسدار گفت: همچنین در این نشست در خصوص افزایش تبادلات فرهنگی بین دو کشور که از طریق دانشجویان خارجی و توریسم درمانی  امکان پذیر خواهد بود بحث و گفت و گو شد.
 
وی با بیان اینکه  قرار گرفتن نام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در لیست دانشگاه های مورد تایید دولت مرکزی بغداد  به افزایش جذب دانشجویان خارجی کمک شایانی خواهد نمود گفت: با تایید مدرک دانشگاه ما توسط کشور عراق می توانیم هم دانشجوی بیشتر و هم دانشجویان با رتبه علمی و نمرات بالاتری را از این کشور بپذیریم. 
 
دکتر پاسدار همچنین افزود: برگزاری دوره های کوتاه مدت ، کنفرانس ها و سمینارهای مشترک بین دو کشور و تبادل استاد بین  دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با دانشگاههای بغداد و ارائه نمودن برنامه ها ی علمی مشترک و امضاء تفاهم نامه هایی  در این خصوص از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.
 
به گفته وی افزایش جذب دانشجویان خارجی با ایجاد تسهیلات بیشتر در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و توسعه توریسم درمانی در این دانشگاه از دیگر موارد مطرح شده بود که  مقرر شد در سفر سفیر  محترم عراق و رایزن فرهنگی و بازدید از امکانات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.
 
دکتر پاسدار گفت: رتبه بسیار خوب دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در رتبه بندی شانگهای که در بین دانشگاه های علوم پزشکی ۲۰۱ تا ۳۰۰ داراست نقش موثری در بین المللی سازی و جذب دانشجویان خارجی خواهد داشت.
 
وی افزود:  این دیدار را می توان یک دیدار موفق و خوب ارزیابی کرد که امیدوارم با پیگیری های بعدی دانشگاه بتوانیم ارتباط خوبی با کشور همسایه داشته باشیم و توریسم درمانی را تقویت کنیم و تعداد بیشتری دانشجوی خارجی را جذب نماییم که این امر مستلزم ایجاد زیرساختهای لازم در این زمینه می باشد که امیدوارم با حمایت سرپرست محترم دانشگاه بتوانیم این زیرساختها را برای توسعه توریسم درمانی و توسعه آموزش گروه های پزشکی و توریسم گردشگری در استان فراهم نماییم.
 
 
🆔@k_health
 
۵ تیر ۱۴۰۱ ۱۰:۲۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید